söndag 6 februari 2011

Söndag, och jobb!

Söndagar brukar normalt vara en riktig vilodag, slö-dag, slappardag, ja, you name it! Men inte för vissa. För att samhället ska funka i dagens läge så måste vissa arbetsgrupper tillhöra de som jobbar nätter och helger, årets alla dagar. Varför i hela helvetet har jag valt sådana yrken i hela mitt arbetsliv?? *suck*
Idag hade varit en alldeles perfekt soff-dag, soff-kväll och även soff-natt. Jag är slut, slut som människa. Trött, elak, grinig och allmänt less.
I morgon vet jag dock att jag kommer vakna glad och upprymd, för min lilla älskling kommer hem igen. Ibland känns varannan vecka alldeles för långt.
Det känns även alldeles för lång tid med varannan vecka när det gäller stora älsklingen, speciellt den här veckan som har sugit så grymt hårt!! Det känns som om vi knappt hann prata med varandra innan det var dags för honom att åka hem igen, usch.
Näe, upp med hakan nu. Om 1.5 timmar är det en ny vecka, det känns genast lite bättre :)

Inga kommentarer: