söndag 5 februari 2012

Host host!!

Den här medicinen funkar inte, jag får kväljningar och vill spy! Cocillana mot hosta funkar inte eftersom jag inte tål morfinet. Mollipect innehåller efedrin, och det verkar jag inte heller tåla. Pratade med öron-näsa-hals för att få råd.
"Efedrin kan ha en psykostimulerande effekt på liknande sätt som amfetamin", "Amfetaminpreparat har likartade perifera nervösa verkningar som efedrin. Dessutom har de förmågan att kraftigt stimulera centrala nervsystemet".
Det finns inga "morfin-komponenter" i Mollipect, men i sällsynta fall blir man illamående och dålig, så jävla typiskt. Det enda positiva är ju att jag förmodligen aldrig skulle klara av att bli narkoman. Jag tror jag hostar ihjäl mig. Varm mjölk med honung skulle jag tydligen dricka för att omvandla rethosta till "slemhosta", då blir jag snabbare av med det. Så blir det när jag kommer hem. Varm mjölk och honung...


2 kommentarer:

Freddis sa...

Stoppa ner en Vicks Blå också så blir det ännu bättre. Krya på dig! :)

MommieDearest sa...

Tack så mycket, men den har inte släppt ännu. Dock har jag inte testat med Vick´s :)