fredag 17 augusti 2012

Det händer inte mig...

Det är ju så man tänker, det händer ALDRIG mig!! Men nu har det hänt.
Småcellig lungcancer i min närhet!! Det är ju alltid så jävla lätt att vara efterklok, varför rökte jag???
Jag har googlat så mycket och svävar mellan hopp och förtvivlan.
I den ena artikeln (alla är medicinska artiklar från betrodda källor såklart) står det att man kan leva väldigt länge, det finns t.o.m patienter som överlevt denna cancer med cytostatika-behandling.
I nästa artikel handlar det om i vilket stadie cancern befinner sig i och därefter tid man kan ha kvar. Den levnadstiden är inte lång....
Vi får kämpa helt enkelt.....

2 kommentarer:

Freddis sa...

Jävla skit rent ut sagt, både cigaretter o cancer. Stor Kram till dig med hopp om det bästa!

MommieDearest sa...

Tack så mycket!!