torsdag 17 december 2009

Kaffe på Uppsala Buss = NO NO!!!!!!

Herregud,, i morse på bussen tänkte jag att det var en nitisk och grinig chaufför. När jag bytt från 4-an till 11-an och skulle visa min sms-biljett så slet han tag i min telefon och granskade sms-et. Han hade gjort likadant med tjejen innan mig.
Anyway, på stora torget ska det kliva på 3 killar. Alla hade de vart in och köpt kaffe på pressbyrån för att värma sig med och piggna till antar jag.
När de ska kliva på bussen så stoppas dom av chauffören!!
Den 1-a killen menade på att det är ju lock på!
Då dunkar chauffören med handen på klistermärket som säger att man inte får ha med sig mat. dryck, glass osv på bussen och säger grinigt - Det står här!!!!
Den 1-a killen blir så förbannad att han tar sin kaffe och drar iväg medan de andra 2 rycker på axlarna och fattar ingenting. Dom går och lämnar muggarna på bänken för att gå tillbaka till bussen.
Men vad gör chauffören då??? Jo,, gasar och ska dra iväg!!
Jag skriker att han måste vänta för dom lämnade ifrån sig kopparna.
-Ojdå,,, säger han och bromsar.
Killarna kom i alla fall på bussen men det var längesedan någon var så oförskämd! Det är ju rätt ofta busschaufförerna är griniga och det kan man väl förstå, inte världens mest tacksamma jobb direkt. Men någonstans går gränsen för förståelse....

Näe, nu ska jag ha en BRA dag på mitt arbete och försöka vara vänlig hela dagen, trots feber och skallvärk!!
På återseende :)

1 kommentar:

Le Tech sa...

shit vilken jävla idiot chaffe! blir tokig när jag läser det, vart kan man anmäla någonstans?