måndag 28 juni 2010

Bröstcancer!

Typ av bröstcancer

Carcinom
Cancertumören uppstår oftast i bröstens körtelgångar och i den inre, mjölkproducerande delen. Cancer som uppstår i dessa delar av bröstet kallas för carcinom. Carcinom kan efter hand sprida sig till andra delar av kroppen. Detta är den vanligaste formen av bröstcancer
.


Precis så hade jag,,, fast det var ofarliga cystor i hutlösa mängder!!
I morse var jag på mammografin/ultraljud och punktion! Skönt var det inte, men efteråt, vilken lättnad! Jag hade ju som sagt zilliarder med cystor men dom är helt ofarliga. Ska bara för säkerhets skull gå till bröstmottagningen för en sista koll, sen är jag nöjd.
Underbara ungen är i Söderhamn hos moster Lotta och kusin Liam. Mormor är också där och dom kommer hem i morgon. Mormor ska jobba och korven ska ju såklart hem till mig, som jag längtar!!!!
V.28 åker vi båda till Söderhamn och har en veckas semester, det ska bli sjukt skönt. Hoppas vi får lika fint väder i år som vi hade på semesterveckan förra året!
Nu är det dags att koncentrera sig på jobbet ett tag igen,,,
På återseende, :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt!
Inget roligt att vänta på svar, men skönt att få höra att det var ofarliga!
Var rädd om dig!
Kram
Ewa

Malin sa...

Bästaste nyheter jag hört på länge!

MommieDearest sa...

Ja det var härligt att få höra :) Bästaste nyheter som sagt. Kram på er