måndag 7 mars 2011

Back to life!


Fyfan!!
Efter en nätt liten dos av Cocillana var jag helt utslagen! Tog en normal-dos i torsdagskväll som inte hjälpte, så jag tog mig ytterligare en normal-dos lite senare. När jag la mig i sängen så kände jag direkt att något hände. Jag blev dåsig och lite "full", somnade in ganska snabbt.
Morgonen efter vaknade jag likadan, ringde till öron-näsa-hals för att kolla av käget. -Ät och drick så går det över så småningom!! Minns inget mer av konversationen....
Jaha, ja men jag gör väl det då. När jag inser att jag är för snurrig och för svag för att gå till bussen så ringer jag en taxi och åker till jobbet. Hallå!!! En taxi!! Pallar man inte ens gå till bussen, hur skulle jag då klara att jobba. Jo, men jag äter och dricker lite så går det bra....
När jag hade varit på jobbet 40 minuter hade jag hunnit med att spy 2 ggr, och gått och lagt mig ner. Ringde sjukvårdsupplysningen där dom informerade mig om att det kan sitta i upp till 48 timmar,, jomen tjena!! Brast ut i gråt och en kollega skjutsar hem mig. Innanför dörren så var det till att spy igen, fy fan. Precis innan jag skulle lägga mig ringer dom från ö-n-h igen, jag har inget minne av vad vi sa på morgonen, om dom skulle ringa igen el så.. Hur som helst, ssk hade pratat med läkaren och med min dosering, konstaterat att jag inte tål morfin!! Oh snap!
Hon pratade om att det satte sig i gallväggarna och jag klarade inte av det. Det kunde liknas vid en medicinförgiftning, usch och fan.
På lördagskvällen var jag fortfarande inte i balans, men på god väg. Hela söndagen låg jag bara i soffan och kollade skidor och en massa annat skit, pallade inte göra ngt annat.
I morgon ska jag till kirurgen för ett ultraljud, jag slipper förhoppningsvis sigmoideskopi´n.
Håll tummarna...

2 kommentarer:

Freddis sa...

hahah - en liten överdos av morfin. Tänk första gången jag tog cocillan. Hade hosta som fan och Ewa hade lämnat en flaska hos danny. Jag tog en matsked, senare på kvällen en till och på natten ytterligare en matsked. När klockan rinde klockan sju var jag helt väck. Det snurrade och jag svettades. Kände att jag var tvungen att ta mig till Årsta först innan jobbet. Hur den bilfärden gick till vet jag knappt men jag hade definitivt loosat körkortet om någon stoppat mig.

Numera tar jag min dos som det står på flaskan - nämligen 10 ml...

Men fy vad man blir dålig om man tar förmycket. Jag kräks också.

Hoppas du är bättre nu.

Anonym sa...

Lägg nu inte skulden på mig, det är ni som inte följer instruktionerna!
Hoppas ni alla är bättre nu....själv har jag en full flaska i skåpet ifall hostan kommer.
Kram till er alla!