fredag 26 mars 2010

Paranoid personlighetsstörning

" Paranoid personlighetsstörning innebär att personen är ovanligt misstänksam mot andra människor. Misstankarna kan handla om att andra människor luras, utnyttjar eller skadar honom eller henne. Personen är ofta upptagen med orättvisa tvivel om andra lojalitet eller trovärdighet. Detta gör att personen får svårt att lita på andra och våga anförtro sig åt andra. Elaka eller hotande meningar kan läsas in i kommentarer och handlingar. Personen kan även ha grundlösa misstankar mot sin partner. "

Jaha, är det så det är. Jag har alltså fått en släng av personlighetsstörning. Det finns inget annat sätt att förklara det hela på, förutom att jag har blivit sinnes-sjuk! Hey heyyyy,,, nej nej. Hur mycket DU än ogillar mig så kan du på fullaste allvar INTE säga att jag ÄR sinnes-sjuk!!
Det är alltid så skönt att ställa diagnoser själv, man ser allt i ett annat ljus liksom. Nåja, nu ska jag läsa vidare om behandling vid just min personlighetsstörning.
Lycka till, mig!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Behandling? Finns det ngn?
Ärligt talat så tror jag att vi alla lider av det mer eller mindre.
Eller lider, det är väl att ha lite självbevarelsedrift kan jag tycka.
Ha det så kul på discot och sen framför Lets Dance!
Kram till er alla från Ewa/Farmor

MommieDearest sa...

Vi hade superkul! Kevin var dyngsur av svett när vi åkte därifrån! Ang paranoian så är det nog sant, det drabbar nog alla mer el mindre :) Hoppas ni hade en bra helg!
Kram, C