onsdag 21 oktober 2009

Psycho mom!!!

Shit, folk är verkligen inte riktigt kloka!!
Under lunchen idag så sprang Irma och jag ner på stan för att inhandla strumpbyxor och diverse attiraljer som skulle med på färjan! På vägen tillbaka mot Fackens hus så hände det en obehaglig grej. Vid övergångstället från Svava till Fiket på andra sidan står en kvinna i 35-40 års åldern med en pojke på ca 6 år i handen. Hon säger ngt till mig men jag hörde inte så jag sa - ursäkta?
-Jo jag säger just det till min son att tuffa flickor går mot rött!
Jag: Jaha, men då är nog inte vi så tuffa för vi går inte mot rött!
Kvinnan: Nähä??!!!!????? (ser väldigt frågande ut) -Men jag säger till min son att man måste ta för sig här i livet, våga chansa annars kommer man ingenstans, visst är det så??
Jag kollar bara oförstående på henne och fattar liksom inte. Jag tänkte väl bara att hon var dum i huvudet först men så såg jag pojkens tvekan, hon försökte verkligen släpa honom mot rött!! Samtidigt så säger Irma -Vi går över här Camilla, det är grönt! Så vi tog det andra rödljuset och när vi springer över gatan så säger jag -vilken idiot, el ngt liknande. Sedan stannar vi för att möta Irmas dotter, Sanna. Samtidigt när vi står där så ser jag kvinnan som nu har passerat både det första rödljuset och även det andra och sedan VÄNDER hon med ungen och börjar prata med andra främmande människor och ska släpa över ungen ytterligare en gång. Då fattar jag att det verkligen var något fel på henne, hon är ju inte mentalt frisk! Jag får lite panik för pojken ser rädd ut och vet inte riktigt hur han ska göra. -Vi måste ringa någon, vem ringer man? Är det polisen? Ja, säger Irma och tar fram mobilen. Hon ringer polisen och förklarar dom ber henne följa kvinnan så hon springer efter. Jag står kvar för att se till att Sanna hittar oss medan jag ser hur Irma pratar med polisen i mobilen och kvinnan samtidigt. " andra tjejer kommer fram och pratar med Irma och kvinnan, men de går efter en liten stund! När dom precis passerat mig går det fram en tjej till dom och jag hör en tjejen säga -var det det där? Och så pekar hon mot den "sjuka" morsan! Då går jag fram och frågar och säger -Säg inte att det där var ett slags skämt?? Tjejen vänder sig till mig och ler och förklarar att dom kommer från "Ballar av stål"!!!
-Kul, min väninna står precis ooch pratar med polisen som är på väg! Då ropar hon ngt i en dold mic och jag ser den sjuka morsan ta tag i Irmas arm. Jag går dit, Irma är vid bristningsgränsen men blir så glad när hon fattar att pojken är ok och att det inte är på riktigt så hon kramar om dom båda!
Jag var så jävla arg så när den sjuka morsan tar mig i hand och tackar så säger jag inget utan är bara sammanbiten! Vi får veta att det ska sändas under våren 2010 och jag betackar mig min medverkan. Så med en garanti på att om mitt ansikte syns ska det suddas, och det jag säger inte kommer med, skrev Irma på för att det ska visas. Så nu får man vänta och kolla in programmen och se min kollega bli kändis! :)
Men jävla "Ballar av stål"!!!!!!!!!!!!

2 kommentarer:

Carina sa...

Hahahah gud vad roligt. Ser fram emot att se detta på tv=)

MommieDearest sa...

Hahaha,, nja,, jag tyckte ju inte det var lika roligt då :) Skulle vara lite roligare att se dig i en sådan grej:)