måndag 22 juni 2009

Hemma igen :(

Hemma igen efter midsommarhelgen i Vadstena.

Vet inte vart jag ska börja,,

Resan började med Skokloster i onsdags. Softade och kollade på So you think you can dance, härligt att det har börjat igen!! På torsdagen kom Anders pappa med fru var över för att gratulera Isabelle i efterskott. Fika och lite snick snack och sen var kvällen slut. Kasta ungar i bad och packa i ordning allt för morgondagen.

Klockan ringde 04.45 men jag klev upp 05.05 och hoppade in i duschen, jag var först uppe :) När jag kom ut ur duschen var Anders uppe och strosade. Vi packade lite till och väckte ungarna. Dom kollade lite på barnprogrammen och drack lite youghurt. Åkte iväg 06.40 ca. Vi stannade och fikade på vägen och kom så småningom fram till Vadstena 10.15 ca.

Vi packade så småningom in våra grejer i "svinstian" där vi skulle bo, mysigt! Som tur var hade den varit ombyggd sedan länge ;)

Korven var genast nere vid vattnet och hittade en massa stenar o grejer.

God mat och samling vid middagsbordet. Nubbar intogs och sången flödade, nästan :) Ja jag tog ju ingen nubbe såklart, har aldrig gillat skiten. Normalt brukar dom köra 5-kamp på midsommarafton men det regnade och blev för mörkt.

Hör och häpna, jag vaknade först av oss i svinstian och gick upp och duschade. Korven gick med mig in och satt med Cristopher innan alla vaknade.

Sedan badade dom lite och vi gick på promenad. Grillat till middag, supergott. Sen var det då dags för 5-kamp. Kast med 3 bollar i hink, pilkastning (vilken jag vann, det du Björn Gustafson, jag var ingen dagslända trots allt:), spikslagning, fotbollstraffar och stövelkastning! Jag är så jävla bra så jag kom 3-a totalt, LYCKA!!!

Vaknade först på söndagsmorgonen också, jag låg och väntade på att korven skulle vakna. Efter han vaknat gick vi in till huset och jag duschade medan korven och Cristopher lekte. Sedan var det bad för hela slanten. I stort sett alla ungar, större och mindre badade idag. Men gamlast som jag är så var det bara mina fötter som fick bada. Dessutom hade Vättern svämmat över om jag hoppat i,, joo Anders,, det hade den!!!!!
Efter en ljuvlig lax-middag bar det av hemåt. Ett par kisspauser samt kaffe och vatten så kom vi hem sent på söndagskvällen. McDonalds var ju en perfekt avslutning,,,, NOT!
Idag är man tillbaka på jobbet, mindre roligt...

INGA STÖTTOR UNDER NYA HUS!!!!!!!!!!

1 kommentar:

Le Tech sa...

nääää, det hade den inte alls gjort snygging! ;)