måndag 20 juli 2009

Dåligt med bloggande...

Det märks väl här som på alla andra ställen, semestern gör sig påmind. Men nu är jag tillbaka på jobbet en vecka innan det är dags för ännu en veckas sememster. Känns lite skönt att veta att man har 2 veckor kvar. V.31 åker vi förmodligen ner till Vadstena. Vi ska till Grönan den veckan också. Sen är det jobb v.32. Med lite tur ska vi ner till Göteborg v.33. Bara stanna i 2-3 dagar och gå på Liseberg och ha det skoj, men vi får avvakta med det tills man ser hur den ekonomiska biten ser ut. Här på jobbet är det väldigt lugnt och väldigt få personer som jobbar. Malin är här iallafall, jag får trösta mig med det :)
På väg till jobbet idag så blev jag ju tvungen att lämna hjärtat till sin pappa. Det kändes extra tungt att göra det den här gången eftersom vi har haft en ganska så innehållslös vecka. Eftersom korven hade sytt så har ju bad varit uteslutet. Han har ju iofs inte klagat för jag vet att veckorna innan har det varit fullt upp. Midsomras Vadstena, veckan efter hos pappa med full familj, veckan efter det Söderhamn med en massa folk, sen pappa igen med full familj och bekanta så den här veckan som har varit kanske var lita avslappnande ändå. Men JAG får ju lite panik och tycker synd om honom om det inte händer en massa saker hela tiden. Relax.....
Fre-söndag har det vart grejer i alla fall.
Fredag: Jag och korven cyklade ner och mötte mamma på stan. Det började med lunch på McDonalds och sedan gick vi vidare till BR & Leklust. Hamnade till slut på BR och det köptes en massa Bakugan-prylar. Sedan gick vi till Åhlens och mamma köpte hårfärg. Mamma hoppade på bussen hem till oss och jag o korven cyklade, vi hann hem först :)
Väl hemma så vart det kaffedags och mamma o korven var ner och handlade glass. Sedan färgade jag håret på henne. Anders kom hem och då tog vi med oss pizzorna och åkte med hem till mamma och åt dom. Korven lekte med grannpojkarna och hade jättekul. Vi åkte inte hem förrens kl var efter 21.30!! Då kastade jag korven i badet och sedan blev det en film för honom,, Det tog inte mer än 3 minuter så Zzzzzzzzzz...
Lördag: På förmiddagen hände inte alltför mycket med efter lunch så åkte vi ut till Länna. Korven badade medan Anders var och städade ur bagageutrymmet, pumptermosen som var full med saft hade läckt ut!!! Jag stod på bryggan medan han badade men tyckte det var för kallt för att hoppa i själv. Åkte hem runt 16.30 och lagad mat, stuvade makaroner och falukorv. Sedan duschade vi i omgångar och cyklade upp till Anna & David. Det var ju en liten tillställning för att inviga terassen och som tack för hjälpen vid flytten. Det var jättemysigt däruppe. Jag hade tagit några fina bilder men utav respekt för folk som inte vill vara med på bild så lägger jag inte ut dem. Men lite kom det med,, :) Vi hade det jättetrevligt uppe på terassen, åker gärna tillbaka snart!! Supergoda Jordgubbs-Daquiri!!
Nåväl, här är lite bilder!


Korven hade gjort en egen kamera utav häftmassa och fotade alla han med.

Kärleksparet, Anna & David


Jonas, Lindas andra halva.

Anna


Anders försöker sig på robotdansen.


Linda, Jonas andra halva.


Vi började med paparazzi och vi avslutar bilderna med detsamma :)
Söndagen vart inte riktigt som vi tänkt oss. Vi hade rustat för bad men det sade vädret nej till. Vi stannade hemma och bakade chokladrutor istället, det hade jag lovat korven. Sen bar det av till bion. Harry Potter och halvblodsprinsen, den var bra även om jag var sömnig och korven tappade lite koncentration mot slutet.
på återseende :)

1 kommentar:

Le Tech sa...

vaddå försöker? den utfördes till perfektion! :D