fredag 10 juli 2009

Oj oj oj,,,

Idag är det fredag och fortfarande semester, skönt.
Igår kväll ringde korvens pappa mig och bad mig köra korven till sjukhuset, han var ensam hemma med korven och busungen Oliver så det var lite svårt för honom att åka iväg. Korven hade skurit sig på lampan i sitt rum. Han hade lekt och det gick väl lite vilt till så han knockade lampan och den gick sönder. Vips så fanns där ett gapande sår från knogen till mitten på långfingret,, usch,,
Han grät och var så ledsen och jag tyckte så synd om honom. Jag vågade inte ens kolla på såret utan det fick Anders göra. När vi kom till sjukhuset och det var dags att kolla läget så vågade jag kolla efter att sköterskan sagt att det var ok. Det hade delat lite på sig men det var inte så illa som jag hade målat upp det. Det gjorde ju lite ont att få sprutan och korven grät lite till men sen när det var dags att sy vart han nog bara rädd först och fick se på nålen. Det gick som en dans.
-Mamma, nu kan jag sy hur mycket som helst, dom kan sy mig varje dag för jag vet att det inte gör något ont, fast kanske inte här (pekar på magen). :)
Efter att vi var klara så åkte vi hem med korven till pappa igen, han hade städat upp i rummet och kastat "lampfan" som han kallade den.
Anders & jag åkte hem och fortsatte att kolla på Sopranos, han hade ju aldrig sett det så vi har ju som många andra startat med Aftonbladets samling.
Ikväll ska jag till V.I.P och umgås lite med Fia. Ska bli skönt att få betala av cykeln också...
Ses en annan gång.. :)

Inga kommentarer: