måndag 20 juli 2009

Jobb-vecka...

Då sitter jag på jobbet nu och har ca 2 timmar kvar på 1-a jobbdagen. Det har gått ganska smidigt trots allt. Lugnt och skönt har det varit.
När jag kommer hem ska jag ta och sortera tvätt för det kommer jag inte hinna i morgon. Tvättar ensam och det hatar jag. Att gå ner i källaren bland alla förråd och gångar är det värsta jag vet!!! Man kan aldrig veta vad som döljer sig i en av gångarna. Tänk om Jason är där, eller Hannibal!!!!! Det kan vara vilken idiot som helst. Ja, jag vet att jag är skitlöjlig men det kan jag inte hjälpa. Jag har varit mörkrädd sedan jag var liten och minsta lilla ljud gör mig nervös och sinnesvag. Det är därför Anders sover på spöksidan. Jag vill aldrig ligga på den sida av sängen som går ut mot resten av lägenheten, förutom när korven är hemma.
Alla orimliga tankar tänker jag, alla omöjliga tankar tänker jag. Alla omöjliga och orimliga scenarion spelas upp i mitt huvud. Jag vet ju att det i stort sett inte kan hända men ändå kan jag inte låta bli att tänka.....
TERAPI!!!!!!

Inga kommentarer: