fredag 24 april 2009

Blåsippan ute i backarna står....

Jag vet att jag förmodligen är bland de allra sista som ser blåsippor för första gången i år. Men nu har jag äntligen gjort det och genast vart dagen bättre.
Vi hade en alldeles underbar start på morgonen, korven och jag. Vaknade kl 06 och visserligen var han lite täppt i näsan av pollen men annars på bästa humör. Vi kramades en liten stund och sen hoppade han upp till soffan och barnkanalen. Frukost serverades framför tv-n (som den nästan alltid gör eftersom jag aldrig äter frukost hemma på vardagar) och jag drack mitt kaffe. Sen cyklade vi till skolan. Efter jag lämnat av korven fortsatte jag till jobbet, på cykel. Det var nog 3-e gången i år, shit vad jobbigt!! Nu sitter jag på jobbet och mår bra. Tillbaka efter magont och mår alldeles förträffligt!!
På återseende :)

4 kommentarer:

Freddis (Ica) sa...

Vad skönt att du mår bra igen! I skogen bakom oss kan du plocka Vitsippor!!! Kram F

MommieDearest sa...

Tack söta, kan inte du plocka några till mig? :) Eller kanske Oliver, så har han händerna fulla och slipper slå mig *s*

M sa...

Skönt att du är frisk igen. Synd bara att jag inte får glädje av ditt sällskap.
Fast när du ändå har ångan uppe så kan du ju forstätta ut hit, på cykel ;-). Då kan du nog få se både blå- och vitsippor, tussilago och kanske t o m en och annan tidig maskros.

MommieDearest sa...

Oj oj oj,, jag får ju se den vackraste ros om jag cyklar dit. DU!!! :)