torsdag 9 april 2009

Skärtorsdag!!

Grått, kallt och jävligt omotiverande väder ute!! Vi vill inte gå ut. Korven sitter och spelar Sly2 och jag har fixat lite i köket och suttit lite vid datorn. Har upptäckt att korvens styvmamma har en blogg så den har jag suttit och läst från start fram till dagens datum. Jag "stal" t.o.m några bilder på gamla tecknade gummor och sparade ner på datorn, sorry Ica :)
Igår var jag och korven uppe på Gränby Centrum och skulle handla lite ägg och kolla på ett par gympadojjor. Det blev en kostsam tur!!! Vi hittade ju nämligen Heelys (se tidigare inlägg) och dom tar slut ganska snabbt och jag hade lovat korven ett par redan förra året. När vi skulle handla maten så träffade vi på Madde & Mats. Jag har inte sett Madde på evigheter, sedan juni närmare bestämt. Det var jättekul att se henne. Hon och Mats var på semester i Thailand i för ett tag sedan, såklart dom passade på att förlova sig!!!
GRATTIS MATS & MADDE!!!!!!!!!
Precis när dom skulle gå så dök Oliver, Ica och Danny upp. Dom skulle också handla. Oliver hängde med mig och korven in på Kvantum medan Ica gick till MQ och Danny till systemet. Jag kan ju säga att det var en fartfylld och väldigt energisk shoppingtur inne på Ica. Oliver är full av energi och det är ju korven också. Men det var roligt :) Han var vår i ca 1 timma innan vi återlämnade honom till mamma o pappa. Sedan cyklade vi hem i stormen med alla påsar. Ni vet ju redan vad som hände, Grrrrrr!!
Återkommer om hur det var på Påskens första dag :)
// C

Inga kommentarer: