onsdag 15 april 2009

"Piglördagen"

Onsdag kommer efter tisdag och före torsdag och kallas ibland "lill-lördag". Ordet kommer från "piglördagen" vilken inföll på onsdagar och enligt tradition hade pigan ledigt då eftersom hon inte kunde/fick vara ledig på den riktiga lördagen! Tur som fan att man inte är en piga!!!! Även om det ibland kan kännas som det. Jag skulle ALDRIG bli anställd som piga dock. Kanske en gång, men sen skulle jag få så jävla dåliga vitsord att ingen annan skulle anställa mig *s*.


På begäran:
Camilla´s " Top 5 dislike"

5. Alltid på top 5, den f-d galna mördargrannen (nu har det gått ett par år så han ligger på en stadig 5-a)
4. Tradiga gamla ursäkter som svar på frågeställningar!!
3. Feghet att inte kunna pröva nya saker samtidigt som man propagerar för "nytänkande" och att vi måste kunna prova nya saker utan att döma ut dom på en gång, hah!!!!
2. Sneda och slitna kollegor........ (Obs, om ngn av mina kollegor läser detta, ta inte åt er, jag är bara trött, grinig och bitter. Det är alltid lättare att skylla på andra än att se till sig själv!)
1. (för några timmar sedan hade här stått "den lilla ettriga saken" och för bara 1 timma sedan hade det fan i mig stått "den långa envisa" men nu står det rätt & slätt...) Otålighet!!!

2 kommentarer:

Le Tech sa...

jag har en topplista!

1. Xylocain

MommieDearest sa...

Den är på min dislike lista!!!