fredag 6 februari 2009

2 av 2

Så var jag inne på natt 2 av 2, skönt.
Jag behöver inte vara tillbaka på arbetet före tisdag. Jag ska iofs jobba extra både fredag och lördag. Då får jag min dos av ungdom. Mina söta och fina (nästan alla iaf) kollegor är ju i snitt hälften så gamla som jag är. Ibland blir jag både generad och chockad över deras historier och jag är inte pryd direkt!! Som sagt, dom håller en ung :)
Pratade med Anders tidigare, han fick åka hem från jobbet för han hade fått migrän. Stackars... Jag har ju aldrig i mitt liv haft det men jag känner ett par som har kraftig migrän och det verkar fan inte kul. Synd bara att jag inte fanns i närheten och kunde pyssla om honom, det är han såå värd.
När jag sen promenerade till jobbet var jag ju tvungen att ringa och kolla läget, det var sådär och han behöver sova hjärtat. Jag erbjöd mig att ringa och väcka honom 6.30. Sen tänkte jag även passa på att ringa korven men jag pratade med hans pappa först. Han höll på att bada lillkillen och korven satt o kollade på Bolibompa. jag frågade om han hade tid att säga godnatt till mig eftersom jag inte skulle hinna ringa från jobbet sedan.
Då hör jag hur han säger till sin pappa, - Nej, men säg att jag hälsar!!! Hallå!! Han hälsade!!!??!! Jag väntade till kl blev ett par minuter över 19 sen ringde jag igen, han svarade med ett skratt.
Han hade tid att växla ett par ord med mig men sen var det slut. Jag fick nöja mig med det lilla :) Ungar som växer upp och får en egen vilja kan sätta även den störste på plats....
Till nästa gång... :)

Inga kommentarer: