tisdag 24 februari 2009

Semla!!


Idag var jag upp till jobbet för att gå på möte, och gissa vad?????

Vi fick SEMLA :)
Mätt och belåten tog jag sedan bussen till Gränby Centrum för att uträtta lite ärenden. Handlade och tog mina påse och gick i slasken mot årsta-skolan. Under den där jävla slasken var det ju isgata!!! I klackestövlar gick jag och slirade och höll på att bryta benen både en och 23 ggr!!! Inte ett enda gruskorn fanns kvar för att stopp sliret, det hade ju grävts ner i slasket!!
Hursomhelst, jag kom fram oskadd, om än lite stel i benen efter att ha spänt mig, och hämtade korven från fritids. Vi stannade och lekte med korvens lillebror, Oliver, som var ute på dagis-gården. För er som inte vet så har korvens pappa och hans tjej fått Oliver för snart 2 år sedan och det är världens goaste unge! Korven hoppade in på gården och lekte en sväng och Oliver blev så glad.
Kom hem o fixa lite käk, korven kollade tv sen. Dags för bad o grejer o sen sängen. Jag damp ner i soffan o där fastnade jag, sjukt trött.
Kollade på tv, somnade till the mentalist. Upp o släcka ner....
God natt :)


Inga kommentarer: