måndag 23 mars 2009

Korven-Vecka!!

Den här veckan är korven min, vilket samtidigt betyder att Anders INTE är min. På fredag ska vi visserligen umgås tillsammans och med barnen så vi får helgen ihop.
Men jag har varit lite dålig på uppdatering!

Fredags; Mamma fyllde år. Jag hade korven hemma hos mig eftersom det var lovdag på skolan så vi fixade klart och åkte upp till Gränby centrum. Där gick vi och strosade ett tag. Letade present till mamma/mormor och till min underbara systers sambo. Efter det var avklarat så knallade vi in på Kvantum och handlade några saker som behöves till tårtan. Åkte till mamma och korven började genast leka med limpan :) Jag fixade kaffe och in genom dörren kliver syrrans lillebror!!! ( jag och syster har inte samma pappa) Johnny, som har blivit stora "karlen"!! Herregud, jag har inte sett honom sedan han gick på dagis tror jag, chock! Det var jättekul att se honom. Sedan kom Anders och vi fikade lite till innan vi tog korven med oss och åkte hem till hans farmor. Korven och farmor hade nämligen bestämt att han skulle vara hos henne i helgen, HELA helgen. Han var ju mer än nöjd. Han älskar att vara hos sin farmor!

Lördag; Vaknade ju alldeles för tidigt med tanke på att jag skulle jobba natt. Upp och koka kaffe, Anders sprang ner på Ica för att köpa smör. Vi käkade lite frukost och sedan drog vi iväg till Uppsala Färg för att kolla på tapeter. Jag hittade jättesnygga tapeter till hallen. Efter det var vi och solade, skönt! Innan vi sedan åkte hem så stannade vi till på Kvantum och handlade lunch, kycklingsallad. Hem och fixade till salladen och kollade på tv samtidigt som vi åt. La oss för att vila ett tag eftersom jag skulle jobba (Anders sympati-vilade). Kom till jobbet och där fanns Irma, glad och alert.

Söndag; Sov till 14 sen hoppade vi upp. Drack lite kaffe innan Anders åkte iväg på kalaset (lill-hille, Anders son, har fyllt 6 år) i badhuset. Jag gick ner i tvättstugan och uppe igen satte jag igång med städ, rolig söndag!!! Anders kom tillbaka vid 20 ca och då fick han montera lådor. Jag fixade matlåda, gjorde en chicken a´la king paj efter som han älskar paj!! Man måste belöna oxå..... Sen var det ju idag, måndag! Hämtade korven på fritids och vi gick bara hem och myste. Nu ska jag bädda ner mig bredvid lilla herr Underbar och kramas hela natten.
På återseende :)


Jag försökte att få alla att le och se glada ut samt titta in i kameran men det sket sig!! Min underbara unge med kusiner. Dennis, Ronja, Liam (limpan) och Kevin.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nu skulle man lätt kunna tro att jag har glömmt bort dig! Men nej du så är det inte. Jag har bara iggnorerat dig lite för att du ska få känna på hur det känns att längta lite efter mig. Ja, jag vet det var elakt men ibland förstår du lilla Camilla så måste man sätta hårt mot hårt för att man ska uppskatta saker här i livet. Som ex att få de privilegium att känna mig!!! Over and out!

Le Tech sa...

jag älskar att montera lådor och jag älskade skruvarna ännu mer!!
tur att jag älskar dig allra mest Camilla!!!!!!
(L)

MommieDearest sa...

Fia: Jag uppskattar dig, jag lovar!!! :)

Anders; Tur att du älskar mig så du fixar allt "manligt arbete", jag älskar dig!