onsdag 18 mars 2009

På tur med Irma!

Irma, vid ett annat tillfälle

Irma ska åka buss, hur ska det gå?

Irma är en lagom vuxen kvinna på mitt jobb som kan vara hysteriskt rolig!!
Idag ska hon för första gången åka buss och betala med sms-biljett!!
Sanna, hennes tonårsdotter hade lagt in själva sms-et som en mall så den skulle vara klar att använda då det var dags.
-Camilla, kan du hjälpa mig med den här data-biljetten??!!?? Databiljett?? Jag förstod inte riktigt,, men det klickade rätt snabbt *s*
Jag hjälpte henne att skicka iväg det och förklarade att hon bara behöver visa det för chauffören. Jaja, tack och hej då säger Irma och ler, vinkar & går.
Efter ett tag ringde det ihärdigt på våran sidotelefon, men vi var upptagna med ett larm så vi hann inte svara. Såklart att det då ringer på vår jour-linje!!
-Hej, det är Irma!! Hon pratade med en kollega till mig och ville bara tacka för hjälpen! Hahaha... När det har gått ca 20 minuter känner jag ett visst ansvar och måste ringa och kolla att allt gått bra.
Citat " Jaa då, jag sitter här i min ensamhet, det är ingen som vill leka med mig!! När jag gick på bussen så visade jag upp mobilen och famlade lite så chauffören frågade om det var första gången, han sa - lugn, bara lugn. Men han kollade bara på mobilen, jag fick ingen biljett!!!"
Jag- men ditt sms är din biljett Irma!
Irma- Jaha, men det känns konstigt, tänk om det blir kontroll liksom!!
Jag- Ja men då visar du bara ditt sms.
Irma- *gapskrattar*

Så kan det gå när man är landsortsbo och ska ut i storstaden :) Hoppas hon har kul!

Inga kommentarer: