måndag 30 mars 2009

Ny vecka!

Herregud,
Hela förra veckan gick och jag var sjuk! På fredagen kände jag för första gången att jag var ok. Klädde mig och cyklade upp till Gränby C för att handla lite mat. Bad decision kan jag säga. Svetten rann och huvudet började dunka. Där fick jag. Sen var det direkt iväg och hämtade korven på skolan. Väl hemma igen kastade jag maten på spisen för efter en liten stund kom Anders och hans barn. Vi åt middag och sen åkte vi till korvens skola där det var Disco! När vi kom hem kastade vi alla ungar i en o samma säng för att se på kvällsfilm och där slutade fan kvällen....
Vilken jävla besvikelse. Vi skulle ju ha en mysig fredagskväll! Vi kollade Let´s dance men sen var kvällen över :(

Vaknade strax efter 06.00 på lördagen. Upp och fixade matsäck. Fick upp alla ungar och till slut även Anders. Drack lite kaffe och sen skickade jag iväg alla före mig för jag var inte klar. Vi hann hursomhelst med bussen som gick kl 08 till Grisslehamn. Vi tog en dagstur till Eckerö, Åland. Herregud, 3 ungar och vi 2. Jag ska inte klaga för dom var inte SÅ livliga men mitt tålamod var väl inte det bästa. Resan gick bra trots det. Vi kom hem och lagade mat nästan omedelbart, Tacos. Det var så härligt att laga mat i lördags, det gick som en dans. Men kvällen blev en besvikelse lika som föregående,, Zzzzzzzz.

Söndagen kunde man sova ut lite iaf även om jag gick upp tidigt. 2 av ungarna vaknade 07.15 och jag klev upp strax före 08.00. Det var beställt pannkakor till frukost så pannkakor blev det. Slöade lite och sen åkte vi alla på bio. Träffade korvens farmor och farfar utanför Filmstaden. Efter bion åkte vi en sväng förbi mamma. Syster med barn var där så vi tog en snabb kaffe innan vi drog vidare. Väl hemma så dog jag rent ut sagt. Fixade käk till korven eftersom han var hungrig. Vår mat tog lite för lång tid och han orkade inte vänta. Slöade lite i soffan och kröp ner i sängen inte alltför lång tid efter.
Det var ju helgen i helhet.
I morse lämnade jag korven på skolan och sen åkte jag hem och åt frukost. Kollade lite på tv under tiden men ögonen ville inte riktigt. Jag la mig i sängen runt 10 och somnade hårt. Klev upp igen 14.30!! Sen dess har jag bara legat i soffan o glott på tv. Nu är jag på jobbet och ska sitta här till 07.15 i morgon bitti! Vi hörs säkert igen....
På återseende :)

Inga kommentarer: